Kangoo Power ™

on tärkein Kangoo Jumps -treeniohjelma. Se on energinen ja kokonaisvaltainen harjoitus, joka kehittää samanaikaisesti sekä lihaskuntoa että kestävyyttä. Perusliikkeitä on helppo aloittelijankin
seurata ja niitä voidaan vaikeuttaa sitä mukaan kun taidot kehittyvät. Tämä ohjelma sopii sekä aloittelijoille että edistyneille kuntotasosta riippumatta.

Kangoo Boot Camp ™

on armeijahenkinen kuntoiluohjelma, jossa juoksuintervallit ja/tai aerobinen liikunta on yhdistettynä
lihaskuntoharjoitteluun. Soveltuu kaiken kuntoisille. Ohjaajat ja personal trainerit voivat käyttää harjoitusta omissa ohjelmissaan.

Kangoo Dance ™

on tanssillinen, enemmän koreografinen ohjelma ja soveltuu hyvin sinulle, joka pidät latinotyylistä.

Kangoo Discovery ™

on helppo perusohjelma yli 6-vuotiaille lapsille. Se pitää sisällään hauskoja, taitoja kehittäviä leikkejä, pelejä ja koordinaatioharjoituksia. Tunti soveltuu koulujen ja urheiluseurojen ohjelmaan ja kaiken kuntoisille lapsille, sillä hyppykengät ovat turvalliset ja helpot käyttää.

Kangoo Kick and Punch ™

sisältää potkuja ja nyrkkeilyä Kangoo Jumps -kengille sovitettuina. Hyvin energinen ja hyvällä tavalla haastava treeni.

 

 

 

 

Kangoo Jumps -hyppykenkien historia

Kengät kehitettiin alun perin urheilijoille, jotka olivat toipumassa jalkavammoista. Sveitsiläinen yrittäjä Denis Naville otti konseptin uudelleen kehitettäväkseen 1990-luvulla ja ensimmäinen KJ-1 -malli esiteltiin vuonna 1994 Pariisissa messuilla. Siitä lähtien saappaita on kehitetty jatkuvasti, jotta niistä on saatu vapaa-ajan urheiluun soveltuvat niin aikuisille kuin lapsillekin.

Kangoo Jumps -hyppykengät ovat laadukas, sveitsiläinen tuote ja ne soveltuvat kaikenikäisille, 6-90 -vuotiaille, missä ja milloin tahansa ja minkä kuntoiselle tahansa. Hyppykengät on helppo kuljettaa mukana omassa kuljetuslaukussaan, joita myydään lisävarusteina ja näin nauttia kengistä eri tilanteissa ja erilaisissa harjoituksissa.

Muutamassa kymmenessä vuodessa Kangoo Jumps on levinnyt ympäri maailman miljoonien ihmisten iloksi, jotka ovat löytäneet hauskan ja tehokkaan liikuntamuodon. Kangoo Jumps:in slogankin sen sanoo: ”Have fun, Getting fit”!

NASA:n

uorittamat tieteelliset tutkimukset osoittavat, että hyppykengillä tehty liikunta on paitsi miellyttävintä, myös tehokkainta ja nopeimmin tuloksiin johtavaa harjoittelua. Hyppyliikunta haastaa kokonaisvaltaisesti vartalon lihakset ja elimet jokaista solua myöten.

Lajilla on tieteellisissä tutkimuksissa todettu olevan 33 terveydellistä hyötytekijää.

33 hyppimisliikuntaan liittyvää hyötyä:

Pomppuharjoittelu eli ylös-alas hyppiminen painovoimaa vastaan, on yksi hyödyllisimmistä aerobisista harjoituksista ikinä. Sillä on todettu olevan monia terveyshyötyjä.

  1. Hyppiminen aikaansaa suuremman G-voiman, mikä vahvistaa lihaksistoa ja luustoa. NASA:n tutkimuksissa on todettu, että avaruudesta palanneiden astronauttien luuston ja lihasten jälleenrakentamisessa hyppiminen on tehokkain harjoitus.
  2. Suojaa niveliä iskuilta, jotka aiheutuvat kovilla alustoilla kuntoilemisesta.
  3. Auttaa kehon koostumuksen eli rasva- ja lihastasapainon ylläpitämisessä ja parantamisessa.
  4. Kasvattaa hengityskapasiteettia.
  5. Kierrättää enemmän happea kudoksiin.
  6. Parantaa hapenottokykyä (VO2): Dr. J. E. Tauntonin (University of British Columbia) tutkimus ”Max VO2 Improvements and Injury Prevention”:

    - maksimaalinen hapenottokyky (VO2max) Kangoo Jumps -kengillä: 7,8% parannus

    - maksimaalinen hapenottokyky (VO2max) perinteisillä urheilujalkineilla: 1,3% parannus
  7. Parantaa imunesteen eli lymfan kiertoa.
  8. Hillitsee verenpaineen nousua harjoitusten aikana.
  9. Lyhentää verenpaineen korkeanaoloaikaa kuntoharjoittelun jälkeen.
  10. Auttaa sydänongelmien kuntoutuksessa.
  11. Lisää punasolujen tuotantoa.
  12. Parantaa lepoaineenvaihduntaa, jolloin kaloreita palaa enemmän myös kuntoilun jälkeisinä tunteina.
  13. Saa kehon nesteet liikkeelle.
  14. Vähentää kroonista turvotusta.
  15. Edistää verenkiertoa hiussuonten ja solujen välillä.
  16. Vahvistaa sydäntä ja muita lihaksia.
  17. Alentaa leposykettä.
  18. Alentaa kolesterolia.
  19. Vähentää huonon kolesterolin määrää ja lisää hyvän kolesterolin määrää verisuonistossa.
  20. Nopeuttaa kudosten korjaantumista.
  21. Kasvattaa mitokondrioitten määrää lihassoluissa ja sitä kautta kestävyyttä.
  22. Kartuttaa kehon emäsvarastoja.
  23. Parantaa koordinaatiota ja nopeuttaa hermoston viestien kulkua.
  24. Parantaa tasapainoa.
  25. Tarjoaa helpotusta selkä- ja niskakipuihin, päänsärkyyn sekä muihin kipuihin, jotka aiheutuvat liian vähäistä liikkumisesta.
  26. Parantaa ruuansulatuselimistön toimintaa.
  27. Rentouttaa sekä parantaa yöunen laatua ja nopeuttaa nukahtamista.
  28. Parantaa oppimiskykyä.
  29. Lieventää kuukautisoireita.
  30. Vähentää flunssia, allergioita ja ruuansulatuselimistön ongelmia.
  31. Hidastaa iän myötä tapahtuvaa lihasten surkastumista.
  32. Saa aikaan onnistumisen elämyksiä ja parantaa itsetuntoa.
  33. On hauskaa ja viihdyttävää! Hyppiminen on erinomainen vastalääke masennukseen ja ahdistukseen.