Kangoo Power ™

on räjähtävä, hyvin motivoiva ohjelma, kehitetty vaikuttamaan koko kehoon ja kasvattamaan samanaikaisesti sekä lihaskuntoa, että kestävyyttä. Jokainen liike on kehitetty kehon tasapainoa kehittäväksi, varmistaen tasapainoisen kuntoilukokemuksen, vaikka henkilö ei olisikaan huippukuntoinen. Perusliikkeet ovat helposti seurattavia ja ne voidaan toteuttaa vaikeuttaen sitä mukaa kun toidot kehittyyvät. Tämä ohjelma sopii laajalle asiakaskunnalle kuntotasosta riippumatta (niin aloittelijoille kuin edistyneillekin), jopa urheilijoille tekniikkansa vuoksi. Ohjelmassa käytetään KJ-hyppysaappaita maksimoimaan teho ja estämään nivelvahingot.

Kangoo Boot Camp ™

on armeijahenkinen kuntoiluohjelma ohjaajille tai/ja personal trainereille. Se voidaan järjestää yhdelle, kahdelle tai kahdellekymmenelle henkilölle. Tunnit voidaan pitää sisällä tai ulkona ja niitä voidaan järjestää kaiken kuntoisille.
Juoksuintervallit ja/tai aerobinen liikunta yhdistettynä lihasharjoitteluun edustavat tämän tyyppistä harjoittelua. Tällainen harjoittelu parantaa kestävyyttä ja lihaskuntoa samalla kun kehittää sydäntä ja keuhkoja. Se on arvokas cross training-työvalu, jolla nostetaan kuntoilun tehoa ja vähennetään loukkaantumisia.

Kangoo Jumps saappaiden historia

Saappaiden prototyyppi keksittiin alun perin urheilijoille, jotka olivat toipumassa jalkavammoista.

Tämän konseptin otti uudelleen kehitettäväkseen sveitsiläinen yrittäjä Denis Naville 1990-luvulla tavoitteenaan parantaa tuotteen mukavuutta ja käytettävyyttä ja myöhemmin luoda ominaisuuksia, joilla ne saatiin soveltumaan fitness-urheiluun. Ensimmäinen Navillen KJ-1 malli esiteltiin SISEL Sport Fair –tapahtumassa Pariisissa v. 1994. Siitä lähtien saappaita on paranneltu jatkuvasti, jotta niistä on saatu vapaa-ajan urheiluun soveltuvat, niin aikuisille, kuin lapsillekin sopivat. Denis Navillen perustamalla, nykyään hänen tyttärensä Mika Navillen yhtiön pääkonttori RDM S.A:lla Sveitsissä, on kaksi jakelukeskusta, yksi Espanjassa ja toinen Yhdysvalloissa.

Kahdessakymmenessä vuodessa Kangoo Jumps® on levinnyt maailmanlaajuiseen levitykseen, satoihin urheilukeskuksiin, tuhansille Kangoo Jumps® saappaisiin perustuvien kunto-ohjelmien ohjaajille ja miljoonille ihmisille, jotka käyttävät saappaita parantaakseen elämänlaatuaan ja iloitakseen Kangoo Jumpsin iskulauseesta: ”Have fun, Getting Fit”

Ajan myötä Kangoo Jumps® on muuttanut monen ihmisen elämän, yhdistänyt ihmisiä eri puolelta maailmaa, tuonut hymyä ja iloa käyttäjilleen, luonut hyödyllisen riippuvuuden liikuntaan ja terveelliseen elämäntapaan.

N.A.S.A:n

suorittamat tieteelliset tutkimukset osoittavat, että hyppysaappailla tehty liikunta on tehoikkainta, hyviin tuloksiin johtavaa ja miellyttävintä, mitä on koskaan keksitty. Jokaisella hypyllä kaikki elimistön solut, lihakset ja elimet haastetaan ja treenataan toimimaan kaikkein tehokkaimmin.

Kangoo Jumps hyppysaappaat ovat mukavin ja monipuolisin urheilutuote, mitä on markkinoilla. Ne ovat tehokas ja turvallinen menetelmä parantaa lihasten kasvua ja yleistä terveyttä. Saappaat ovat moinikäyttöiset ja niitä voidaan käyttää monissa urheilulajeissa ja cross-training välineenä. Niitä voidaan käyttää kaikkeen toimintaan kaikenlaisilla alustoilla, juoksuun, lenkkeilyyn, kamppailulajeihin, nyrkkeilyyn, tanssiin, aerobiciin, lihasharjoitteluun, kuntopiiriin, intervalliharjoituksiin, plyometric -harjoituksiin ja kuntoutukseen.

Kangoo Jumpsin vallankumouksellinen konsepti mahdollistaa täydellisen liikkumisvapauden. Koska saappaita on helppo kuljettaa ”gym in a bag” -kuljetuspussissa, voivat niiden käyttäjät nauttia saappaista eri tilanteissa ja erilaisissa harjoituksissa.

Tämä erittäin laadukas sveitsiläinen tuote on helppo käyttää kaikenikäisille, 6 -90 vuotiaille, missä ja milloin tahansa ja minkä kuntoiselle tahansa.

Kangoo jumps
- vaimentaa iskua jopa 80% ja suojaa niveliä
- vahvistaa käsien, jalkojen ja vatsan lihaksia sekä lonkkia samanaikaisesti
- polttaa 800-1200 kaloria ohjelmasta riippuen

Nyt Kangoo Club FitSuomi on saapunut Turkuun, ensimmäiseen kuntokeskukseen, jossa voitte iloita uskomattomista Kangoo Jumps hyppyjalkineista. Tulkaa kokeilemaan ilmaiseksi näitä saappaita, viettämään hauska tunti, jonka aikana poltatte kaloreita ja lupaamme, että rakastutte niihin ja haluatte niiden kuuluvan elämäänne siitä lähtien.

N.A.S.A:n

suorittamat tieteelliset tutkimukset osoittavat, että hyppysaappailla tehty liikunta on tehoikkainta, hyviin tuloksiin johtavaa ja miellyttävintä, mitä on koskaan keksitty. Jokaisella hypyllä kaikki elimistön solut, lihakset ja elimet haastetaan ja treenataan toimimaan kaikkein tehokkaimmin.

Kangoo Jumps hyppysaappaat ovat mukavin ja monipuolisin urheilutuote, mitä on markkinoilla. Ne ovat tehokas ja turvallinen menetelmä parantaa lihasten kasvua ja yleistä terveyttä. Saappaat ovat moinikäyttöiset ja niitä voidaan käyttää monissa urheilulajeissa ja cross-training välineenä. Niitä voidaan käyttää kaikkeen toimintaan kaikenlaisilla alustoilla, juoksuun, lenkkeilyyn, kamppailulajeihin, nyrkkeilyyn, tanssiin, aerobiciin, lihasharjoitteluun, kuntopiiriin, intervalliharjoituksiin, plyometric -harjoituksiin ja kuntoutukseen.

Kangoo Jumpsin vallankumouksellinen konsepti mahdollistaa täydellisen liikkumisvapauden. Koska saappaita on helppo kuljettaa ”gym in a bag” -kuljetuspussissa, voivat niiden käyttäjät nauttia saappaista eri tilanteissa ja erilaisissa harjoituksissa.

Tämä erittäin laadukas sveitsiläinen tuote on helppo käyttää kaikenikäisille, 6 -90 vuotiaille, missä ja milloin tahansa ja minkä kuntoiselle tahansa.

Kangoo jumps
– vaimentaa iskua jopa 80% ja suojaa niveliä
– vahvistaa käsien, jalkojen ja vatsan lihaksia sekä lonkkia samanaikaisesti
– polttaa 800-1200 kaloria ohjelmasta riippuen

Nyt Kangoo Club FitSuomi on saapunut Turkuun, ensimmäiseen kuntokeskukseen, jossa voitte iloita uskomattomista Kangoo Jumps hyppyjalkineista. Tulkaa kokeilemaan ilmaiseksi näitä saappaita, viettämään hauska tunti, jonka aikana poltatte kaloreita ja lupaamme, että rakastutte niihin ja haluatte niiden kuuluvan elämäänne siitä lähtien.

33 hyppimisliikuntaan liittyvää hyötyä:

Ylös-alas hyppiminen painovoimaa vastaan, ilman lihas- tai luustotraumoja, on yksi hyödyllisimmistä aerobisista harjoituksista ikinä.

  1. Aiheuttaa suuremman Gvoiman, joka vahvistaa lihaksistoa ja luustoa
  2. Suojaa niveliä krooniselta väsymykseltä, joka aiheutuu kovilla alustoilla kuntoilemisesta
  3. Auttaa kehon rasva- ja lihastasapainon ylläpitämisessä ja parantamisessa
  4. Kasvattaa hengityskapasiteettiä
  5. Kuljettaa enemmän happea kudoksiin
  6. Parantaa kudosten hapenotto ja -poistokykyä
  7. Auttaa imusuoniston toimintaa stimuloimalla sen toimintaa
  8. Laskee verenpaineen nousua harjoitusten aikana
  9. Lyhentää aikaa, jolloin verenpaine on epänormaali kuntoharjoittelun jälkeen
  10. Auttaa sydänongelmien kuntoutuksessa
  11. Lisää punasolujen tuotantoa luuytimessä
  12. Parantaa lepoaineenvaihduntaa, jolloin enemmän kaloreita palaa myös tunteina kuntoilun jälkeen
  13. Aiheuttaa kehon nesteiden liikettä
  14. Vähentää kroonista turvotusta
  15. Auttaa ja nopeuttaa verenkiertoa kapillaarisuonien ja solujen välillä
  16. Kehittää lihaksia, myös sydäntä, ja saa ne toimimaan tehokkaammin
  17. Hidastaa sydämen lyöntitiheyttä levossa
  18. Vähentää huonon kolesterolin ja tyydyttyneiden rasvojen määriä kehossa
  19. Huonojen rasvojen määrä vähenee kehossa
  20. Nopeuttaa kudosten korjautumista
  21. Lihassolujen mitokondriot, jota ovat kestävyydessä tärkeitä, kasvavat
  22. Kartuttaa kehon emäsvarastoja, mikä voi olla tärkeää pitkissä rasitusjaksoissa
  23. Parantaa koorditaatiokykyä ja nopeuttaa hermoston viestien kulkua
  24. Parantaa tasapainoa
  25. Tarjoaa kivunlievitystä selkä- ja niskakipuihin, päänsärkyyn sekä muihin kipuihin, jotka aiheutuvat liian vähästä liikkumisesta
  26. Nopeuttaa ruuansulatus- ja kuonanerityselimistön toimintaa
  27. Rentouttaa ja parantaa yöunen laatua ja nopeuttaa nukahtamista
  28. Parantaa oppimiskykyä
  29. Vähentää ja lieventää kuukautisten aiheuttamia fyysisiä oireita
  30. Vähentää flunssia, allergioita ja ruuansulatuselimistön ongelmia
  31. Hidastaa lihasten surkastumista ikääntymisen myötä
  32. Luo onnistumisen tunteita ja parantaa itsetunto
  33. On hauskaa ja viihdyttävää
Tärkeimmät hyödyt kangoo Jumps hyppysaappaiden käytössä:

1) Nivelten suojaaminen

Kangoo Jumps hyppysaappaat kehitettiin alunperin hölkkääjille, juoksijoille ja urheilijoille auttamaan heitä vähentämään rankan urheiluharjoittelun haittoja. Suurin ongelma useimmille urheilijoille on niveliin kohdistuva liiallinenja jatkuva rasitus. Jatkuva niveliin kohdistuva rasitus ja kehon kyky kestää rasitusta asettaa rheilusuorituksen rajat. Kilpaurheilu vaatii “räjähtävän voiman” kehittämistä. Osallistuminen plyometriseen liikuntaan on paras tapa varmistaa kehittyminen tällä alalla. Nämä harjoitukset voivat olla vaarallisia, koska ne tuottavat valtavaa rasitusta niveliin (jopa 5 G, verrattuna 2-3G juoksuun).

Mitkään korkean teknologian lenkkarit eivät tarjoa merkittävää suojaa, koska ne eivät pidennä vaikutusta riittävän kauan, jotta lihakset ja aivot saisivat riittävästi aikaa reagoida vaimentamaan iskuenergiaa. Erilaisissa Sveitsin Teknillisen instituutin tieteellisissä tutkimuksissa on verrattu tavanomaisia urheilulenkkareita Kangoo Jumps hyppysaappaisiin.

Tutkimukset ovat selvästi osoittaneet, että Kangoo Jumps hyppysaappaitten patentoitu IPS systeemi ei ainoastaan auta lisäämään aikaa tärähdyksen välillä, vaan myös vähentää tärähdyksen vaikutusta jopa 80% samalla suojellen nilkkoja, polvia, lonkkia, selkää (alaselkä). Kangoo Jumps hyppysaappaat pienentävät loukkaantuisriskiä ja suojaavat merkittävästi niveliä verrattuna tavallisiin urheilujalkineisiin. Näin ollen Kangoo Jumps hyppysaappaailla voidaan katsoa olevan paras iskunvaimennuskyky maailmassa.

2) Parempi kestävyys

Kun epäaktiiviset ihmiset alkavat käyttää KJ saappaita, heidän sykkeensä nousee nopeasti ja liikuntaa voidaan harjoittaa vain vähän kerralla. Kuitenkin vain viikon käytön jälkeen nähdään uskomatonta nousua kardiovaskulaarisessa kestävyydessä. Urheilijat huomaavat saman nousun hengityskyvyssä (VO2=hengitetty hapen määrä) ja käyttävät KJ saappaita erinomaisena välineenä kilpaurheilussa tarvittavan kestävyyden parantamisessa. (Dr.J.E.Taunton ja asiantuntijaryhmä Kanadan British Columbia Yliopistossa vahvisti tämän hyötyä tutkimuksessaan ”Max VO2 Improvements and Injury Prevention”).

Max VO2 KJ saappailla- 7,8% parannus

Max VO2 perinteisillä urheilujalkineilla – 1,3% parannus

3) Lyhyempiä kuntoilusessioita

Harjoitukset KJ-hyppysaappailla lisäävät hapenottokykyä huomattavasti enemmän kuin perinteiset harjoitukset. Korkean intensiteetin harjoitukset polttavat enemmän kaloreita kuin rauhallisempi harjoittelu ja varmistaa suuremman voiton hengitetyn hapen määrässä. Suuremman määrän kaloreita polttamista aikayksikössä voidaan verrata siihen, että kaloreita poltetaan kaksi kertaa enemmän puolessa ajassa. Siksi harjoitusaikoja voidaan lyhentää.

4) Yleisen terveyden parantaminen

NASA:n tutkimukset, katsoen tapaa, jolla avaruudesta palanneiden astronauttien luustolihakset ovat heikentyneet, näyttävät, että lihasten jälleenrakentamiseen hyppiminen on tehokkain ja mieluisin harjoitus, joka on kehitetty.

KJ-saappailla on suuri osa yleisen tervyedentilan parantamisessa, näitä ovat muun muassa:
– Liian rasvan nopea ja varma polttaminen ja samanaikainen lihasten kehittäminen, antaen keholle luonnollisen muotonsa
– Hidastaa ihon vanhenemisprosessia
– Edistää ihanteellista ryhtiä ja tasapainoa
– Estää verisuonitautien kehkeytymistä
– Taistelee osteoporoosia vastaan kasvattamalla luuntiheyttä
– Tuottaa hyvänolontunnetta (eli taistelee masennusta vastaan) ja vähentää stressiä
– Estää vammojen aiheutumista

 

Laihtuminen: Lihasmassan kehittäminen ja aineenvaihdunnan lisääminen

Ihmiskeho sisältää 5 kertaa enemmän imunestettä kuin verta. Valitettavasti imusuonistolla, joka on osa immuunijärjestelmää, ei ole sydämen kaltaista pumppua, joka liikuttaisi nestettä, joten sen toiminta perustuu kehon luonnolliseen liikkumiseen. Jos ihminen ei liiku tarpeeksi, toksiinien ylimäärä kehossa voi heikentää imusuoniston toimintaa. Joissain kohdissa iuneste kristalisoituu selluliitiksi, jota voi olla vaikeaa saada pois. Useat tutkimukset osoittavat, että aineenvaihdunnan nopeus, joka on myös nopeus, jolla keho polttaa kaloreita, hidastuu sitä mukaa, kun imujärjestelmän toiminta heikkenee.

Vuonna 1995 Lausannen yliopisto yhteistyössä tohtori Gremionin kanssa tekivät fysiologisen tutkimuksen, jonka tulokset näyttivät, että ihminen kuluttaa melkein 20% enemmän energiaa, tai kaloreita, käyttäessään KJ-saappaita verrattuna muihin urheilujalkineisiin.Tämän seurauksena KJ-saappailla tehdyt kuntoharjoitukset ovat tehokkaampia myös imujärjestelmän toiminnan parantamisessa.

Samalla, kun imujärjestelmä paranee, kasvanut ravintoaineiden ja hapen kuljetus soluihin auttaa toksiinien nopeammassa sulatuksessa. Kun aineenvaihdunnan toiminta on parantunut, ihminen voi polttaa enemmän kaloreita nopeammin, huolimatta siitä tekeekö urheiluharjoituksia vai ei.

Jos käyttää KJ-saappaita säännöllisesti, aineenvaihdunta tehostuu huomattavasti, joka johtaa parempiin ja näkyvämpiin tuloksiin lihaksien kiinteyttämisessä, lihasjänteydessä ja painon laskussa. Itseasiassa näin jokainen solu pystyy jäleen toimimaan, kuten solun elämänkierron alkuaikoina.

Facelift tai anti-aging prosessi

Jokainen kehon solu on kuin vedellä täytetty ilmapallo. Kun hypitään usein, solut joutuvat rasituksen alaiseksi ja sietevät aina enemmän G-voimia joutuessaan maksimaalisen venytyksen kohteeksi. Ajan myötä solukalvosta tulee paksumpi, kiinteämpi ja venyvämpi. Iho on soluista koostunut kudos. Säännöllinen hyppiminen KJ-saappailla voi auttaa ihoa tulemaan kiinteämmäksi ja kimmoisammaksi.

Tasapaino ja selkärangan yhdenmukaistaminen

KJ-saappaat, niiden muotoilun ansiosta, auttavat oikean ryhdin saavuttamisessa ja näin allen tasapainon saavuttamisessa kuntoilun aihana pakottamalla lantion pysymään luonnollisessa asennossa, joka taas saa lonkat, polvet ja kantapäät oikeaan asentoon, varmistaen parhaan mahdollisen biomekaniikan harjoitusten tekoon.

Supinaation ja pronaation korjaus

Supinaatio on jalan kiertoliike väärään asentoon, jolloin jalkaterän ulompi reuna joutuu kannattelemaan kehon painoa. Pronaatio taas on jalan kääntymistä väärään asentoon, jolloin jalkaterän sisempi reuna joutuu kannattelemaan kehon painoa.

Kun henkilö juoksee, liiallinen supinaatio tai pronaatio voivat aiheuttaa rotaatioliikkeen nilkkoihin, joka taas voi vaikuttaa jalan alaosiin tai polviin aiheuttaen kipua ja vammoja.

KJ-saappaiden kovat kaaret sulkevat jalan oikeaan asentoon ja auttavat nilkkojen asennon korjauksessa. Lisäksi saappaat ovat noin 6 tuumaa korkeammat kuin normaalit jalkineet ja kannat ovat vaakatasoisia levyjä, joten, kun et hypyssä laskeudu maahan oikealla tavalla sinusta tuntuu, kuin nilkkasi olisi nyrjähtämässä, joka saa korjaamaan jalan oikeaan asentoon vaistomaisesti.

Kardiovaskulaarinen terveys

Sydämelle on helpompaa jalkojen kuntoileminen kuin hartioiden kuntoileminen, sillä sydän työskentelee 250% kovempaa pumpatakseen saman määrän verta hartioiden harjoittelussa kuin jalkojen läpi.

Aktiviteetit, joissa on vaativia käsilihaksliikkeitä, saavat sydämen työskentelemään kovemmin pumpatakseen verta nostaen pulssia ja sitä myöten myös verenpainetta, eikä hapenkulutusta. Tämän vuoksi juokseminen KJ-saappaiden kanssa voi olla parempi vaihtoehto ihmisille, joilla on sydän- ja verisuonitauteja, kuin urheilu tavallisilla urheilujalkineilla.

Luuntiheyden kasvattaminen

Hyppiminen KJ-saappailla stimuloi luusolujen jääeenrakentumista luissa ja nikamissa sekä hohkaluun rakentumista lantiossa ja alaraajoissa. Tämä on erittäin tärkeää osteoporoosin ehkäisemisessä, etenkin naisilla.

Hypi ilon vuoksi - Jump for joy

Tämä ei ole vain sanonta, joka kuvaa voiman, keveyden ja euforian tunnetta, jonka ihminen kokee kuntoillessaan KJ-saappailla. Tämä on mahtava parannuskeino masennukseen ja ahdistukseen. Herätä sisäinen lapsesi, anna urheilun tehdä sinusta iloinen, kiitos harjoittelun aiheuttamien endofiinien, iloisuuden hormonien vapautumisen.

Vammojen ehkäisy

The Southern Cross Australian yliopiston tutkimusten mukaan iskuvoiman vaikutus juoksijoiden ja hölkkääjien vammojen aiheutumiseen oli suuri. 27-70% juoksijoista tai hölkkääjistä saavat jonkinasteisen vamman ensimmäisen vuoden aikana harjoittelun aloittamisesta.

Kiitos IPS:n, käyttäen KJ-saappaita tavanomaisten urheilujalkineiden sijasta, iskuvoima, joka aiheutuu jalkaan hölkätessä tai juostessa, vähenee huomattavasti, joka taas vähentää vammautumista.

Lapsien opettaminen ja leikit lapsille

Lapset rakastavat hyppimisen tunnetta ja itseasiassa tarve hyppiä on luonnollinen piirre. Suurin osa lapsista ei ymmärrä hyppimisestä aiheutuvia terveydellisiä hyötyä, koska se on niin hauskaa.

KJ-saappaiden käytön hyötyjä lapsille on useita: koordinaatio paranee, tasapaino, reaktiokyky, tilanhahmoituskyky, oppimiskyky, rytmitaju ja itsetunto kehittyvät.

Lapsien ylipaino on hyvin tiedossa oleva ongelma ja lapset, jotka eivät liiku tarpeeksi, ovat kaikkein alttiimpia ylipainolle, sillä he eivät polta ylimääräisiä kaloreita fyysisten aktiviteettien avulla. KJ-saappaat ovat todella turvalliset ja helpot käyttää. Ne tarjoavat lapsille vaihtoehdon polttaa kaloreita, kehittää lihaksiaan, itsetuntoaan ja kuntoaan, samalla, kun lapset leikkivät.

Lääketieteelliset sovellutukset

Kuntoutus

KJ-saappailla harjoittelua suositellaan potilaille tärkeänä osana kuntoutusprosessia. Kuntoilu saappailla vähentää mahdollisuutta uudelleenvammautumiseen tai vammojen pahenemiseen. Vähentämällä iskuvoimaa ongelma-alueelle mahdollistaa sen, että potilaan kunto kohenee samalla kuin ongelma parantuu.